- Sklep
- Mystery: Mroczny Wiek
Mystery: Mroczny Wiek
Gra pełna tajemnic i mrocznych sekretów, które tworzycie wspólnie podczas sesji!
Witaj w świecie Mystery: Mroczny Wiek – narracyjnej gry fabularnej, która zabierze Cię do uniwersum pełnego sekretów, niezbadanych wymiarów i mrocznych sił. To świat, w którym dawna chwała królów i czarodziei upadła, a zepsucie przenika każdą warstwę rzeczywistości. Wszechogarniająca Tajemnica przejęła kontrolę nad Syzygium – dawniej kwitnącą krainą, teraz pogrążoną w chaosie i rozpadzie.
Ziemie Syzygium nie są już takie jak kiedyś. Tajemnicze siły zniszczyły cywilizacje, zamieniły miasta w ruiny, a całe światy wciągnęły w wir szaleństwa i upadku. Inne wymiary, demoniczne istoty oraz obcy z odległych gwiazd przynoszą coraz większe zagrożenie. W tym świecie zmagasz się z Tajemnicą – niewidoczną siłą, która niszczy wszystko, co staje jej na drodze. Jak odkryć jej prawdziwą naturę? Tego nikt nie wie. A jednak próbować muszą ci, którym nadano nowe życie.

Tułacze – Wysłannicy Chóru Anielskiego
W Mystery: Mroczny Wiek wcielisz się w jednego z Tułaczy – enigmatycznych wybrańców Chóru Anielskiego. To potępione istoty, zawrócone ze ścieżki śmierci, które nie zaznały spokoju. Ich ciała, będące manifestacją esencji śmierci, różnią się od siebie w zależności od tego, jak zginęli za życia. Mogą przybierać formy kościotrupów skąpanych w płomieniach, ożywionych przez mroczną magię, lub istot z płynną stalą zamiast skóry. Tułacze, nieumarli wojownicy Chóru, mają jeden cel – odkryć sekrety, które sprowadziły na świat mroczny wiek.
Każdy Tułacz, choć umarł, nie może naprawdę umrzeć. Jego dusza odradza się za każdym razem w specjalnych Kaplicach, ale każda kolejna śmierć niesie za sobą ogromny ból i zmiany. Za każdym razem, gdy odradzasz się w nowej formie, zbliżasz się do zatracenia i stania się Zapomnianym – istotą pozbawioną duszy, przepełnioną wyłącznie esencją śmierci.
Jednak... jednocześnie stajesz się coraz potężniejszy z uwagi na zyskanie nowych mocy, które zależą od sposobu, w jaki zginąłeś ostatnim razem.

Śmierć jako Początek
W Mystery: Mroczny Wiek śmierć nie jest końcem – to droga ku potędze. Za każdym razem, gdy giniesz, twoja dusza staje się silniejsza, ale ryzykujesz, że stracisz część swojej istoty. Im więcej razy umrzesz, tym bardziej zatracasz swoje człowieczeństwo, a dusza, roztrzaskana na kawałki, staje się pożywką dla mrocznych sił. To właśnie śmierć pozwala ci jednak zdobywać nowe, niszczycielskie moce, które będą niezbędne w walce z Tajemnicą.
Ruchy w Grze – sposób na przetrwanie i odkrywanie Tajemnic...
Mechanika w grze Mystery: Mroczny Wiek jest oparta na systemie Powered by the Apocalypse (PbtA), a Ruchy są jej podstawowym elementem prowadzenia narracji.
Ruchy dzielą się na kilka kategorii:
Ruchy Zmagań – Opisują zasady walki, przetrwania oraz interakcji w dynamicznych sytuacjach. Tułacze często będą ich używać w walce lub starciach z potworami i innymi niebezpieczeństwami świata.
- Atakuj – Ruch, który aktywujesz, gdy atakujesz wroga w walce bezpośredniej.
- Strzelaj – Służy do atakowania z dystansu, na przykład za pomocą magicznych pocisków czy broni dystansowej.
- Przetrwaj – Najważniejszy Ruch w grze, wykorzystywany w każdej sytuacji, gdy Tułacz musi poradzić sobie z niebezpieczeństwem – od unikania ataków po przetrwanie w nieprzyjaznym środowisku.
Ruchy Śledztwa – Służą do badania świata, odkrywania poszlak i rozwiązywania zagadek. Gdy drużyna nie walczy, skupia się na odkrywaniu Tajemnic.
- Szukaj – Ruch używany do poszukiwania wskazówek w otoczeniu, które mogą pomóc w zrozumieniu Tajemnicy.
- Badaj – Pozwala analizować znalezione przedmioty, istoty czy wydarzenia.
- Spiskuj – Ruch społeczny, wykorzystywany do zdobywania sojuszników, wyciągania informacji lub szukania wrogów.
Ruchy Sekretów – Każdy Tułacz posiada unikalne Ruchy wynikające z jego formy i więzi z Tajemnicą. Te Ruchy pozwalają na korzystanie z mocy, które mogą zmienić bieg rozgrywki.
- Mól Książkowy – Pradawne księgi są pełne wiedzy, a Tułacz pradawnego drzewa potrafi z nich wyciągnąć kluczowe informacje.
- Podróż w Cieniu – Tułacz żywego mroku przenika do innego wymiaru, by badać niewidzialne ślady Tajemnicy.

Atrybuty – Siła Tułaczy
Każdy Tułacz dysponuje zestawem atrybutów, które odzwierciedlają jego fizyczne i duchowe możliwości. Te atrybuty pomagają postaci w walce, badaniach oraz interakcjach społecznych:
- Moc – Siła fizyczna, ważna w walce bezpośredniej.
- Budowa – Wytrzymałość, określająca odporność na obrażenia.
- Szybkość – Zwinność, pomocna przy atakach z dystansu lub unikach.
- Rozsądek – Spostrzegawczość i czujność, przydatna w śledztwach i eksploracji.Wspomnienia – Wiedza o dawnych dziejach i wydarzeniach.
- Charakter – Siła woli i zdolności perswazyjne.
- Sekrety – Żywa więź z Tajemnicą, dająca dostęp do unikalnych mocy, ale także niosąca ryzyko.
Droga Sekretu i Droga Zapomnienia
W trakcie gry, Tułacz będzie kroczył swoją Drogą Sekretu, zdobywając kolejne moce i pogłębiając swoją więź z Tajemnicą. Każdy wybór prowadzi jednak także do potencjalnego Zapomnienia – proces ten, choć daje ogromną siłę, może ostatecznie doprowadzić do utraty duszy. Tułacz, który zbytnio podda się esencji śmierci, stanie się Zapomnianym – pustą, pozbawioną woli formą.
Artefakty i Zasoby
Na początku wędrówki każdy Tułacz otrzymuje specjalny Artefakt, który wspiera go w odkrywaniu Tajemnic. Dzięki metawalutom, takim jak Punkty Wskazówek i Punkty Energii, gracz może rozwijać więź z artefaktem, zdobywając nowe moce i Ruchy. Artefakty są kluczowe w walce z Tajemnicą, a ich moc rośnie wraz z postępem gry.

Sprawdź całą katerogie Mystery i odkryj dawno zapomniane Tajemnice...
KLIK!
Więcej materiałów do Mystery: Mroczny Wiek
Mystery - Sesja na Gram Przygody 01 - YouTube
Mystery - Sesja na Gram Przygody 02 - YouTube
Mystery - Sesja na Gram Przygody 03 - YouTube
Mystery - Sesja u Karczmarza 01 - YouTube
