Szukaj
Infolinia 733932082
Menu Menu
Koszyk
0
Koszyk
Menu Menu
Koszyk Koszyk
0
Ulubione Ulubione
0
Konto Konto

Mystery: Mroczny Wiek

Gra pełna tajemnic i mrocznych sekretów, które tworzycie wspólnie podczas sesji!


Witaj w świecie Mystery: Mroczny Wiek – narracyjnej gry fabularnej, która zabierze Cię do uniwersum pełnego sekretów, niezbadanych wymiarów i mrocznych sił. To świat, w którym dawna chwała królów i czarodziei upadła, a zepsucie przenika każdą warstwę rzeczywistości. Wszechogarniająca Tajemnica przejęła kontrolę nad Syzygium – dawniej kwitnącą krainą, teraz pogrążoną w chaosie i rozpadzie.

Ziemie Syzygium nie są już takie jak kiedyś. Tajemnicze siły zniszczyły cywilizacje, zamieniły miasta w ruiny, a całe światy wciągnęły w wir szaleństwa i upadku. Inne wymiary, demoniczne istoty oraz obcy z odległych gwiazd przynoszą coraz większe zagrożenie. W tym świecie zmagasz się z Tajemnicą – niewidoczną siłą, która niszczy wszystko, co staje jej na drodze. Jak odkryć jej prawdziwą naturę? Tego nikt nie wie. A jednak próbować muszą ci, którym nadano nowe życie.

Tułacze – Wysłannicy Chóru Anielskiego

W Mystery: Mroczny Wiek wcielisz się w jednego z Tułaczy – enigmatycznych wybrańców Chóru Anielskiego. To potępione istoty, zawrócone ze ścieżki śmierci, które nie zaznały spokoju. Ich ciała, będące manifestacją esencji śmierci, różnią się od siebie w zależności od tego, jak zginęli za życia. Mogą przybierać formy kościotrupów skąpanych w płomieniach, ożywionych przez mroczną magię, lub istot z płynną stalą zamiast skóry. Tułacze, nieumarli wojownicy Chóru, mają jeden cel – odkryć sekrety, które sprowadziły na świat mroczny wiek.

Każdy Tułacz, choć umarł, nie może naprawdę umrzeć. Jego dusza odradza się za każdym razem w specjalnych Kaplicach, ale każda kolejna śmierć niesie za sobą ogromny ból i zmiany. Za każdym razem, gdy odradzasz się w nowej formie, zbliżasz się do zatracenia i stania się Zapomnianym – istotą pozbawioną duszy, przepełnioną wyłącznie esencją śmierci.

Jednak... jednocześnie stajesz się coraz potężniejszy z uwagi na zyskanie nowych mocy, które zależą od sposobu, w jaki zginąłeś ostatnim razem.

Śmierć jako Początek

W Mystery: Mroczny Wiek śmierć nie jest końcem – to droga ku potędze. Za każdym razem, gdy giniesz, twoja dusza staje się silniejsza, ale ryzykujesz, że stracisz część swojej istoty. Im więcej razy umrzesz, tym bardziej zatracasz swoje człowieczeństwo, a dusza, roztrzaskana na kawałki, staje się pożywką dla mrocznych sił. To właśnie śmierć pozwala ci jednak zdobywać nowe, niszczycielskie moce, które będą niezbędne w walce z Tajemnicą.

Ruchy w Grze – sposób na przetrwanie i odkrywanie Tajemnic...

Mechanika w grze Mystery: Mroczny Wiek jest oparta na systemie Powered by the Apocalypse (PbtA), a Ruchy są jej podstawowym elementem prowadzenia narracji.

Ruchy dzielą się na kilka kategorii:

Ruchy Zmagań – Opisują zasady walki, przetrwania oraz interakcji w dynamicznych sytuacjach. Tułacze często będą ich używać w walce lub starciach z potworami i innymi niebezpieczeństwami świata.

  • Atakuj – Ruch, który aktywujesz, gdy atakujesz wroga w walce bezpośredniej.
  • Strzelaj – Służy do atakowania z dystansu, na przykład za pomocą magicznych pocisków czy broni dystansowej.
  • Przetrwaj – Najważniejszy Ruch w grze, wykorzystywany w każdej sytuacji, gdy Tułacz musi poradzić sobie z niebezpieczeństwem – od unikania ataków po przetrwanie w nieprzyjaznym środowisku.

Ruchy Śledztwa – Służą do badania świata, odkrywania poszlak i rozwiązywania zagadek. Gdy drużyna nie walczy, skupia się na odkrywaniu Tajemnic.

  • Szukaj – Ruch używany do poszukiwania wskazówek w otoczeniu, które mogą pomóc w zrozumieniu Tajemnicy.
  • Badaj – Pozwala analizować znalezione przedmioty, istoty czy wydarzenia.
  • Spiskuj – Ruch społeczny, wykorzystywany do zdobywania sojuszników, wyciągania informacji lub szukania wrogów.

Ruchy Sekretów – Każdy Tułacz posiada unikalne Ruchy wynikające z jego formy i więzi z Tajemnicą. Te Ruchy pozwalają na korzystanie z mocy, które mogą zmienić bieg rozgrywki.

  • Mól Książkowy – Pradawne księgi są pełne wiedzy, a Tułacz pradawnego drzewa potrafi z nich wyciągnąć kluczowe informacje.
  • Podróż w Cieniu – Tułacz żywego mroku przenika do innego wymiaru, by badać niewidzialne ślady Tajemnicy.

Atrybuty – Siła Tułaczy

Każdy Tułacz dysponuje zestawem atrybutów, które odzwierciedlają jego fizyczne i duchowe możliwości. Te atrybuty pomagają postaci w walce, badaniach oraz interakcjach społecznych:

  • Moc – Siła fizyczna, ważna w walce bezpośredniej.
  • Budowa – Wytrzymałość, określająca odporność na obrażenia.
  • Szybkość – Zwinność, pomocna przy atakach z dystansu lub unikach.
  • Rozsądek – Spostrzegawczość i czujność, przydatna w śledztwach i eksploracji.Wspomnienia – Wiedza o dawnych dziejach i wydarzeniach.
  • Charakter – Siła woli i zdolności perswazyjne.
  • Sekrety – Żywa więź z Tajemnicą, dająca dostęp do unikalnych mocy, ale także niosąca ryzyko.

Droga Sekretu i Droga Zapomnienia

W trakcie gry, Tułacz będzie kroczył swoją Drogą Sekretu, zdobywając kolejne moce i pogłębiając swoją więź z Tajemnicą. Każdy wybór prowadzi jednak także do potencjalnego Zapomnienia – proces ten, choć daje ogromną siłę, może ostatecznie doprowadzić do utraty duszy. Tułacz, który zbytnio podda się esencji śmierci, stanie się Zapomnianym – pustą, pozbawioną woli formą.

Artefakty i Zasoby

Na początku wędrówki każdy Tułacz otrzymuje specjalny Artefakt, który wspiera go w odkrywaniu Tajemnic. Dzięki metawalutom, takim jak Punkty Wskazówek i Punkty Energii, gracz może rozwijać więź z artefaktem, zdobywając nowe moce i Ruchy. Artefakty są kluczowe w walce z Tajemnicą, a ich moc rośnie wraz z postępem gry.

Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo.pl