

Przypięta wiadomość: KONKURS -> TWÓJ TEKST W PODRĘCZNIKU!
Zapraszamy do konkursu na słowiańskie zajawki! Twój tekst pojawi się w podręczniku KLECHDY na początku książki, jako wprowadzenie do klimatu. Poza tym wybierzesz dowolną grę lub dodatek z naszego zbioru i otrzymasz go w prezencie wraz z PDFem!
Co trzeba zrobić?
• Napisać opowiadanie w słowiańskim klimacie, tak, by pasowało do uniwersum! Możesz to zrobić, nawet nie znając podręcznika, jeśli trochę kojarzysz nasze rodzime wierzenia! W razie poprawek zgłosimy je do Ciebie!
• Tekst od 5 000 do 10 000 znaków ze spacjami.
Co się z nim stanie?
• Wygra tylko jeden. Zostanie zredagowany, przejdzie korektę i wleci do podręcznika Klechdy na początek, jako wprowadzenie do klimatu dla czytającego!
Czas trwania?
• Czekamy na Wasze prace do 2 MAJA!
Co można wygrać?
• Wybrany podręcznik ze stajni Hengala, w fizycznej kopii i PDF.
PLIKI DOC PROSZĘ O NADESŁANIE na maila: wydawnictwo@hengal.pl z tematem KONKURS – KLECHDY

Przygody do Słowian od fanów
Klechdy zawierają aż sześć scenariuszy. Dzięki nim, przeniesiecie się do krainy Slavii, w której miłość przeplata się ze zdradą, toporem, krwią oraz przesądami. Wszystkie historie biorą garściami z najlepszych elementów systemu. Inspirują się ciekawymi motywami i zachęcają do eksplorowania nieznanych ziem, brania udziału w obrzędach, wiecowaniu i wielkiej wojnie!

NAJWAŻNIEJSZE CECHY
Czym się charakteryzują Klechdy?
* ponad 140 stron w twardej oprawie (limitowanej!) w formacie B5,
* 6 scenariuszy, o różnej długości, od historii na jednostrzał po epicką przygodę na kilka długich sesji,
* odmienne style przygód pozwalają na wartką akcję, intrygę, dyplomację oraz walkę z użyciem zaawansowanych zasad,
* w podręczniku znajdują się dodatkowe materiały (mapy, listy itp.) stworzone w profesjonalnym środowisku,
* nowi bohaterowie ze statystykami oraz potwory mogą zostać wykorzystane podczas innych sesji.
Co ciekawego w przedsprzedaży?
* dobra cena na początek!
* wybierz sam, twarda czy miękka oprawa? Pamiętaj, że twarda jest limitowana!
* otrzymaj PDF przed premierą w druku i prześlij nam swój feedback, masz szansę wpłynąć na ostateczny obraz podręcznika,
* zgarnij materiały online do gry!

Bohaterowie graczy zostają zaproszeni przez dawnego towarzysza broni i przyjaciela, Jaśka, na ceremonię jego zaślubin. Na miejscu, jak to przy weselisku, postacie natrafiają na istny rozgardiasz, który przydałoby się pomóc uporządkować. Czy swaćba Jaśka z jego wybranką przebiegnie zgodnie z planem i czy będzie to szczęśliwe stadło?

Rzeczycki spisek, chram Świętowita, Zabójcy Weli. Bogi zagrzmią tej nocy nad Slavenią.
Od kilku dni leje jak z cebra. Wiatry huczą i wyją nad slaveńskimi polami, drogami i zagajnikami. Pioruny tną nieboskłon, łyskając w oddali to tu, to tam. Jest zimno i mokro. Ku chwale bogów, kierując się błotnistym rozdrożem na północ, już wkrótce ukazać się ma Strzeszyniec, okolony palisadą pokaźny chram Świętowita, wokół którego zakwitła iście prężna osadka, dająca schronienie i bezpieczny odpoczynek strudzonym wędrowcom. I tamże wszystko ma się wkrótce wydarzyć.

Bogi musiały oznaczyć was swym piętnem, bowiem natrafiacie na poniższy manuskrypt z konkretnego powodu… Rodzanice splotły nici waszego losu, tworząc z nich nierozerwalny węzeł przeznaczenia, zaciskający się wokół na pozór małostkowych osób i wydarzeń, które jednak mogą zmienić oblicze świata Ludu Słowa. Czy marzy wam się chwała na polu bitwy? Nieśmiertelna sława i rogi pełne miodu, wznoszone w Wyraju ku czci waszych imion? Duma dziadów oraz wdzięczność samych bogów?
Jeśliście chwaty, dusze niespokojne i wojowie dzielni, takoż do bitki jak i wypitki, to zaprawdę dobrzeście trafili… Przeto niechaj rozbrzmi zew Złotego Rogu, a wrogowie Słowiańskiego Panteonu zaznają smaku własnej krwi! Nadszedł bowiem czas guseł i tajemnych rytuałów… Czas zemsty i zrywu ku wolności… Wreszcie nastał czas, by Słowianie odzyskali dumę, co im przed laty została odebrana, a bogom i dziadom zwrócili należną chwałę.
Niechaj lud nasz podniesie bitewny okrzyk, a z dziesiątek gardeł ku niebu popłynie: „SŁAWA, SŁAWA, SŁAWA!”
~ Morvel, kapłan perunowy

Bohaterowie przebywają w Pińsku. Polują w okolicy, tracą garściami płacidła, mitrężą czas, piją i biesiadują. Nie robią niczego, co byłoby godne wzmianki. Trochę sensu w tę egzystencję wnosi wieczór w gospodzie „Pod Czerwonym Rakiem”, gdzie spotykają doświadczonego myśliwego Mojsława...

Piękna to kraina, gotowa na przyjęcie nowych, zuchwałych poszukiwaczy przygód! Niecha poprowadzi was Jurata, bogini naszego wspaniałego morza. Niech was nie opuszcza na burzliwych wodach!
– Rzęmir, starszy wioski

Czego mogą dokonać tutaj bohaterowie? Najpierw będą musieli zapoznać się całą sytuacją. Znajdą na to sposobność gdy zwrócą się do tubylców Zagajnika z pomocną dłonią. Po krótkim pobycie, w tym baśniowym miejscu, poznają zagrożenie, ale czy dadzą się ponieść emocjom oraz stereotypom? Po kilku przygodach zostaną zmuszeniu do opowiedzenia się po jakiejś ze stron. A może nie? Może staną się mediatorami w tej wojnie i na ziemię nie spadnie ani jedna kropli krwi? Ich wpływ na życie mieszkańców lasu oraz liderów okaże się ogromny.
Przejdź do sklepu, klikając baner
PREMIERA: DRUGA POŁOWA MAJA
PDF DOSTĘPNY NA POCZĄTKU MAJA
PRZEDSPRZEDAŻ TRWA DO KOŃCA KWIETNIA


You must be logged in to post a comment.