F**k wywiad! - Hengal.pl
18 czerwca 2024

Hengal.pl

Wydawnictwo Hengal – Twórz razem z nami

F**k wywiad!

Wywiad, o czym jest Hengaldorf? Czyli FAQ wywiad!

Rozmowa przeprowadzona przez Thorgalsona z kanału BajarzeRPG z Rafałem Jankowskim, twórcą dodatku “Warlock: Hengaldorf”.

Thorgalson z kanału BajarzeRPG: Rafał, zacznijmy od podstaw co Cię skłoniło do stworzenia Hengaldorfu?

Rafał: Słuchaj, kiedy zdobyliśmy licencję na Warlocka, wiedziałem, że to świetna okazja, aby dodać coś nowego do tego świata, zwłaszcza że pojawiła się idealna sposobność. Chciałem wprowadzić nowe miasto i region, które wzbogaciłyby grę o świeże możliwości i wątki. Muszę też przyznać, że miałem trochę ułatwione zadanie, ponieważ mapa Królestwa od Kartografa Niepraktycznego wprowadziła nowe obszary do świata, które nie były skalane piórem. To dało mi solidną podstawę do pracy.

Thorgalson: Co sprawia, że Hengaldorf jest tak unikalny w porównaniu do innych regionów Królestwa?

Rafał: Hengaldorf to nie tylko miasto, ale cały region pełen różnych możliwości i tajemnic. Skupiłem się na szczegółowych opisach postaci, miejsc oraz wydarzeń, które pomagają Mistrzom Gry tworzyć dynamiczne i interesujące opowieści. To miejsce, gdzie wszystko jest powiązane z sobą. Dodatkowo mamy szczegółowy plan miasta stworzony przez Plan Janusza, co również bardzo pomaga w budowaniu spójności.

Thorgalson: Jakie nowe elementy wprowadza Hengaldorf do gry?

Rafał: Dodałem kilka nowych rzeczy. Przede wszystkim, system posiadłości, który oczywiście może zostać wykorzystany poza Hengaldorfem. Gracze mogą także wybrać ścieżkę kariery spośród trzech nowych zaawansowanych profesji. Co więcej, te zaawansowane profesje zdobywa się trochę inaczej niż standardowe – bohater gracza musi stworzyć fabularne tło i stać się częścią szerszej grupy.

Thorgalson: Co sprawia, że te nowe profesje są interesujące dla graczy?

Rafał: Te nowe profesje wprowadzają unikalne możliwości, które mogą zmieniać sposób gry. Dają graczom więcej opcji w tworzeniu swoich postaci i rozwijaniu ich historii. Konieczność zbudowania fabularnego tła i integracja z szerszą grupą sprawiają, że te profesje są bardziej immersyjne i wymagają głębszego wejścia w życie tego regionu, co jest dużą atrakcją dla wielu graczy.

Thorgalson: Jakie były największe wyzwania podczas tworzenia Hengaldorfu?

Rafał: Największym wyzwaniem było stworzenie czegoś, co będzie zarówno nowe, jak i spójne z istniejącym światem Warlocka. Chciałem, aby Hengaldorf miał swoją własną tożsamość, ale jednocześnie pasował do reszty Królestwa. Praca nad szczegółami świata była również wymagająca, ale dzięki współpracy z Kartografem Niepraktycznym i Planem Janusza udało się to znakomicie. Powstał opis świata na podstawie mapy i plan na podstawie opisu! ;p

Thorgalson: Jakie masz plany na przyszłość po premierze Hengaldorfu?

Rafał: Planuje dalej rozwijać świat Warlocka, dodając kolejne regiony i rozszerzenia. Aczkolwiek najpierw Hengaldorf! Gdyż trwają już pracę nad „Ciemniejszą stroną Hengaldorfu” zresztą widać nawiązania w podręczniku, że jest tam coś jeszcze. Mam mnóstwo pomysłów na przyszłe projekty. Chce stale dostarczać graczom nowe treści.

Thorgalson: Jak myślisz, jaki wpływ Hengaldorf będzie miał na społeczność graczy Warlocka?

Rafał: Mam nadzieję, że Hengaldorf wprowadzi do gry świeżość, która zainspiruje Mistrzów Gry i graczy do tworzenia niesamowitych historii. Chciałbym, żeby gracze odkrywali i eksplorowali ten region, znajdując w nim mnóstwo inspiracji do swoich kampanii i szybkich przygód.

Thorgalson: Rafał, dziękuję za rozmowę. Czekamy na premierę Hengaldorfu i życzymy wielu sukcesów!

Rafał: Dzięki, Thorgalson. To była przyjemność, i mam nadzieję, że gracze będą zadowoleni z tego, co przygotowałem.

Dodaj komentarz