Warpstar! – Wspieram.TO
Start 1 MARCA – Gratisy w 1 dzień wsparcia.
Nowa okładka, skład, materiały, ilustracje i dedykowane akcesoria TYLKO dla wersji PL dzięki Hengalowi!

Link do kampanii już dostępny: https://wspieram.to/warpstar
Daj SERDUSZKO! Przydadzą się niebawem do …
Pobierz darmowy PDF Warpstara!: https://bit.ly/WarpstarZaDARMOpdf
Event na FB, dołącz!: https://bit.ly/eventWarpstaR
KARTA POSTACI: http://bit.ly/WarpKartaPostaci
Poniżej znajdują się wszystkie informacje na temat gry oraz zbiórki. Niniejszy artykuł będzie aktualizowany w miarę publikowania kolejnych materiałów.
W tej chwili znajdziesz w nim:
– zajawkę, przykładowe grafiki, charakterystykę uniwersum, opis najważniejszych frakcji, ZASADY GRY (testy, narzędzia, szczęście)!
– przykładowe profesje z ich charakterystyką,
– technicznie o zbiórce i podręczniku (na końcu artykułu).
Planeta znana kiedyś jako ziemia, jest już tylko ruiną.

Zajawka: Autarcha, potężny i nieśmiertelny władca założył Chór – największe imperium, jakie można spotkać obecnie w kosmosie. To właśnie dzięki niemu, ludzkość skolonizowała najdalsze zakątki wszechświata i opanowała podróże statkami kosmicznymi przez osnowę, czyli tajemnicze i przerażające alternatywne uniwersum, które jest krzywym odbiciem naszego świata materialnego.
Uniwersum: Ludzkość jeszcze nigdy nie była tak potężna… ale nie można powiedzieć, że nastąpiły szczęśliwe czasy. Frakcje, które rzeczywiście rządzą Chórem, są krok od rzucenia sobie do gardeł, feudalni władcy planet są skorumpowani, ludzie zaczęli się posługiwać niebezpiecznymi glifami z osnowy, a trakty handlowe regularnie są napadane przez zdegenerowanych bandytów, mutantów oraz rebeliantów. Nad tym wszystkim próbuje zapanować Autarcha, który hurtowo produkuje narkotyk zwany Taktem, który zapewnia jego podwładnym nieśmiertelność i tym samym uległość.
Pośród tego wszystkiego jesteście wy – grupa kosmicznych podróżników, najemników, bandziorów, żołnierzy… możecie być kimkolwiek.
Warpstar! To gra fabularna bazująca na starej, brytyjskiej szkole grania. Jest to więc dosyć niespotykana rzecz na naszym polskim rynku. Gracze wcielają się tutaj w mieszkańców Chóru – olbrzymiego kosmicznego imperium – i razem ze swoim statkiem kosmicznym podejmują się różnych zadań i przeżywają wiele niezwykłych przygód. To od graczy zależy, po stronie czyjej frakcji będą walczyć (albo czy w ogóle) i które z miliona światów zwiedzą. Podręcznik do gry jest skrzynką z narzędziami dla Mistrza Gry, który może za pomocą jej skonstruować dowolne przygody w uniwersum Chóru. Zasady są bardzo proste do zrozumienia oraz modyfikacji i wiele rzeczy celowo nie zostało podanych w podstawowym podręczniku… bo wszakże do zwiedzenia jest aż milion światów z milionem różnych “reguł”.
FRAKCJE

KONSORPCJUM OSNOWY
Konsorcjum Osnowy to fanatycy technologii świata Warpstar. Frakcja ta jest zgrupowaniem wpływowych naukowców, instytucji, konglomeratów technologicznych oraz organizacji religijnych. Największe zyski Konsorcjum czerpie z produkcji silników osnowowych, dzięki którym mieszkańcy Chóru potrafią szybko podróżować pomiędzy światami. Stworzenie tego typu silnika jest nawet dla najlepszych inżynierów niemożliwe i zawsze jest wymagana pomoc specjalisty z Konsorcjum oraz jego maszynerii.
Głównym celem Konsorcjum jest jednak opracowywanie nowych technologii i przede wszystkim – zrozumienie osnowy. By to osiągnąć, dziwaczne statki tej frakcji podróżują od świata do świata i najmują do siebie wszystkich znalezionych adeptów osnowy, by ich szkolić w używaniu tej dziwnej energii i tym samym ułatwić sobie próby kontrolowania tego alternatywnego świata. Konsorcjum jest potężną i wpływową frakcją, lecz są prawdopodobnie najmniej lubiani ze wszystkich sług Autarchy. Nic dziwnego – bawią się niebezpieczną osnową, a ich eksperymenty nie raz doprowadziły do śmierci wielu istnień.

HEGEMONIA
Chór potrzebuje armii, aby uchronić się przed tym, co czai się w osnowie i poza granicami imperium, i nie ma silniejszej armii w kosmosie niż Hegemonia. Czym jest? To militarna frakcja w uniwersum Warpstar – żołnierze, policjanci, sędziowie i egzekutorzy. Największym osiągnięciem Hegemonii jest Nova, czyli przerażająca gwardia cybernetycznie wspomaganych ludzi.
Gwardziści Novy mają dostęp do najlepszych pancerzy wspomaganych, najbardziej absurdalnie uzbrojonych krążowników i do całych planet-fabryk, które dzień i noc wypluwają broń, czołgi i cokolwiek tylko Nova potrzebuje, by podbijać kolejne planety dla Autarchy… albo przypominać tym podbitym, kto tutaj rządzi. Szczerze? Prawdopodobnie Hegemonia mogłaby wyrżnąć w pień pozostałe frakcje ludzkości, gdyby nie to, że potrzebują Konsorcjum, by podróżować po osnowie, Kartel pomaga im przewozić uzbrojenie i czołgi, a Autarcha ćpa ich taktem, dzięki czemu są nieśmiertelni i mogą zabijać dla niego wiecznie. Najpotężniejszym odłamem Hegemonii jest tzw. Fioletowa Gwardia, która bezpośrednio chroni Klejnotu oraz samego Autarchy. Są najpotężniejszymi żołnierzami w uniwersum. Może w ogóle wiedzą jako nieliczni, jak sam Autarcha wygląda? Ciężko powiedzieć, bo strach się ich o cokolwiek pytać…

KARTEL KUPIECKI!
Jeśli pieniądze żądzą światem, to Kartel Kupiecki jest bez wątpienia najpotężniejszą frakcją w uniwersum Warpstar! Kartel to krew płynąca w żyłach całego Chóru. To luźne zrzeszenie setki różnych gildii kupieckich i firm dba o to, by każdy świat Chóru miał dostęp do dóbr i by ludzie mogli w miarę bezpiecznie podróżować w kosmosie. Miliony transporterów Kartelu każdego dnia krąży od planety do planety, przewożąc niewyobrażalną dla śmiertelnika ilość towarów oraz ludzi. Nawet jeśli twój statek nie posiada silnika osnowowego i nie możesz szybko podróżować pomiędzy światami, możesz śmiało wlecieć na pokład jednego z olbrzymich wehikułów Kartelu i zabiorą cię ze sobą… jeśli oczywiście jesteś w stanie zapłacić.
Mówiąc prosto, bez Kartelu światy Chóru by poumierały, nie mając dostępu do towarów oraz transportu. Ale niestety, tak jak reszta frakcji, Kartel nie jest czysty… Lordowie oraz Lady, którzy zajmują ważne pozycje, co chwilę się ze sobą kłócą. Powodem kłótni są zazwyczaj pieniądze i co chwilę dochodzi przez to do potyczek prywatnych armii kupieckich, które muszą być tłumione przez Hegemonię. Wiele planet również narzeka na to, że Kartel nieuczciwie usuwa konkurencję i dąży do monopolu we wszechświecie. Ale mimo tego, Kartel jest potrzebny. Jeśli kosztem przeżycia światów w Chórze ma być to, że jacy absurdalni nadziani bogacze wykupią sobie armie i się pozabijają, to niech tak będzie.

ZASADY GRY WARPSTAR!
Wykonywanie akcji
Jeśli postać próbuje wykonać prostą czynność, która ma niską lub zerową szansę niepowodzenia, należy ją po prostu opisać i kontynuować grę. Nie ma potrzeby w takim przypadku rzucać kośćmi – po prostu kontynuujcie opowieść. Jeśli jednak wykonywana akcja jest skomplikowana, niebezpieczna lub istnieje spora szansa niepowodzenia czy też konsekwencji, należy wykonać rzut kośćmi. Rzucanie kośćmi w takim przypadku nazywa się testem umiejętności.
Wykonywanie testu umiejętności
Testy wykonywane są różnie, w zależności od tego, co postać próbuje zrobić.
Proste testy umiejętności
Jeśli postać próbuje wpłynąć w jakiś sposób na otoczenie i nie wchodzi w bezpośredni konflikt z inną postacią lub grupą, należy wykonać prosty test umiejętności. Aby test tego typu zakończył się sukcesem, postać musi rzucić 1k20 i dodać poziom pasującej umiejętności. Końcowy wynik musi wynosić 20 lub więcej.
Wynik rzutu 1k20 + Poziom umiejętności = lub > 20 oznacza sukces!

Kary i premie
Niektóre przedmioty lub otoczenie mogą wpłynąć na końcowy wynik rzutu postaci. Można przyznawać kary, które obniżają końcowy wynik rzutu lub premie, które go podwyższają. Dla przykładu postać z umiejętnością na poziomie 5 może wyrzucić 6 na kości k20 i tym samym uzyskać wynik 11, lecz gdy mistrz gry przyzna premię 5 do rzutu, wynik końcowy może wynosić 16, z kolei kara -5 może obniżyć wynik do 6.
Nawet z karami i premiami, najniższy wynik, jaki można osiągnąć podczas testów to zero. Więc jeśli końcowy wynik rzutu postaci miałby być ujemny, wynosi zamiast tego zero. Kary i premie również nawzajem się modyfikują oraz wykluczają. Oznacza to, że jeśli z jakiegoś powodu postać miałaby otrzymać premię 5 do rzutu i jednocześnie karę -5, to premia i kara ta nawzajem się zerują.
Narzędzia
Postacie mogą mieć dostęp do różnych narzędzi, które mogą pomagać w wykonywaniu testów. Aby było prosto, w Warpstar narzędzia dzielą się na dwie kategorie.
Niemożliwe? A jednak!
Niektóre narzędzia pozwalają uczynić niemożliwe możliwym. Dla przykładu; silnik osnowowy pozwala ci podróżować w osnowie. Bez niego, jest to po prostu niemożliwe.
Tak samo wyjmowanie jakiegoś gwoździa bez łomu jest bardzo ciężkie. 😉 Posiadanie tego typu narzędzi sprawia, że niektóre testy stają się tak proste lub trywialne, że wykonywanie rzutu kośćmi nie jest często potrzebne. Po prostu należy w takim przypadku uznać, że narzędzia zrobiły robotę za postać.
Narzędzia ułatwiające!
Drugi typ narzędzi sprawa, że niektóre testy stają się łatwiejsze, lecz nadal wymagany jest rzut kośćmi. Zazwyczaj jest to spowodowane tym, że postać nadal musi wykonać test, aby przekonać się, czy dobrze użyła tego narzędzia.
Dla przykładu odsprzęgacz fuzyjny może naprawić napęd jonowy, lecz jeśli nie wiesz jak poprawnie go wsadzić, to jest bezużyteczny i należy wykonać test umiejętności profesji. Wysokiej klasy narzędzia lub zaawansowana technologia może za to zapewnić premie (aż do 5) do testów. Za to brak odpowiednich narzędzi może skutkować karą do testów (aż do -5), o ile w tym przypadku wykonanie testu jest w ogóle możliwe. Tak jak w przypadku wszystkich zasad, mistrz gry decyduje o tym, co zapewniają i jak działają poszczególne narzędzia.
TEST SZCZĘŚCIA!
W dowolnym momencie mistrz gry może poprosić postać o wykonanie testu szczęścia, aby przekonać się, czy sprawy idą po jej myśli. Wykonuje się w tym przypadku zwyczajny test, lecz zamiast poziomu umiejętność dodaje się wartość szczęścia. Jeśli test szczęścia zakończy się powodzeniem – wszystko idzie zgodnie z myślami postaci. Jeśli nie… not to pech! W obu przypadkach należy jednak też obniżyć wartość szczęścia o 1 do końca przygody.
Postać nie jest zmuszona do wykonywania testu szczęścia. Może po też po prostu przyjąć porażkę. 🙂
PROFESJE
Profesje podstawowe
Rozdział ten zawiera podstawowe profesje, które bohater może mieć podczas tworzenia postaci. Gracz musi rzucić cztery razy k6, raz na każdej z poniższych tabel, by wylosować cztery różne profesje. Gracz wybiera następnie profesję, która najlepiej pasuje do wizji jego postaci. Każda profesja posiada opis, umiejętności oraz poziomy, do których można je rozwinąć oraz początkowy ekwipunek. Każda profesja posiada również tabele, na których można rzucić k6, aby wylosować dodatkowe ciekawostki do historii postaci.
Pierwszy rzut 1k6
- Agitator
- Strażnik
- Łowca nagród
- Dyplomata
- Artysta
- Eksterminator
Drugi rzut 1k6
- Hazardzista
- Ganger
- Śledczy
- Mechanik
- Górnik
- Pilot
Trzeci rzut 1k6
- Pirat
- Gawędziarz
- Rebeliant
- Naukowiec
- Zwiadowca
- Przemytnik
Czwarty rzut 1k6
- Żołnierz
- Ulicznik
- Złodziej
- Handlarz
- Adept osnowy
- Wybierz dowolną!
Agitator
Obuchy 10, Zastraszanie 10, Unik 12, Perswazja 12, Cwaniactwo 12
Twoim zadaniem jest powodowanie zamieszek, grzebanie w umysłach chmar ludzkich i nakierowywanie ich na swój tor. Jesteś dobrym mówcą, dobry w manipulowaniu ludźmi i poruszaniu niewygodnych tematów. Ta rebelia robotników na Geddis IV? To twoja sprawka. Miałeś też coś wspólnego z obaleniem Cekiniowego Boga na Meblus III, tak niektórzy mówią, ale ty wolisz tego tematu nie poruszać.
Ekwipunek: pałka energetyczna (M1k6+1C), kamizelka bojowa pod ubraniami (lekki pancerz), plakaty, obrazoburcze teksty.
Dla kogo pracowałeś (rzuć 1k6).
- Lord Tern z domu D’leon. Był psychopatą.
- Szepcząca Sekta. Grupa zjebów tknięta przez osnowę.
- Hafo Lux. Starał się rozwalić rynek.
- Kapłaństwo Sest podczas nieudanej rewolucji na Krebix.
- Lord Selext podczas jego szaleńczej wojny z Hegemonią.
- Ożywiony na nowo szef klanu Heent na Malbaadas II.
Kto na ciebie poluje (rzuć 1k6)
- Strażnicy Novy. Przerąbane…
- Kartel Kupiecki. Naprawdę bez powodu.
- Kościół Zdradzonego Boga.
- Twój własny brat. Głupiec!
- Pożeracze ciał z Verlenti. Będziesz ich najlepszym daniem.
- Najgorszej – nie masz pojęcia!
Adept osnowy
Dowodzenie 10, Wytrwałość 10, Zastraszanie 12, Perswazja 12, Władanie osnową 12
Osnowa nuci swą pieśń w twojej głowie. Pojawiają się znaki, glify wypełnione mocą. Twój umysł jednak może również od nich eksplodować. Wysiłek jest widoczny na twojej twarzy, i ludzie cię unikają, ale taka jest właśnie cena za surową moc. Gdyby to tylko tak nie bolało… to naprawdę warto by było ją posiadać.
Ekwipunek: szata z matematycznymi emblematami, metalowy kostur z otwartym okiem na końcu, książki na temat teorii osnowy, tabletki i nalewki na ból głowy, losowy glif.
Gdzie byłeś (rzuć 1k6).
- Klejnot Chóru. Byłeś wytykany palcami.
- Katedra Jonowych Kapłanów na Hax Prime.
- Labirynt bitewny na Fellus IV.
- Mroczne ścieżki osnowy. Nigdy więcej!
- W miejscach, które nie warto odwiedzać.
- Na statku niewolniczym Pullxi. Udało ci się uciec.
Co widziałeś (rzuć 1k6)
- Lorda osnowy, który palił się nieograniczoną mocą.
- Bestię osnowy, która rozerwała statek na pół.
- Przerażenie w oczach innych.
- Sen o własnej śmierci.
- Przepiękne, fraktalne wzory osnowy.
- Wizje kapłanów i ich śpiewów w złotej jaskini.

ZBIÓRKA – 1 MARCA – 2021 – WSPIERAM.TO


- Główna nagroda: podręcznik do gry Warpstar!, twarda oprawa, około 300 stron, kredowy papier, nowy skład, nowe ilustracje, nowa zawartość wnętrza w porównaniu do wersji ANG. Cena: 139zł na zbiórce, a po 149zł.
- Gratis dla wspierających zbiórkę 1 dnia! Unikalny!
- Jeden z progów zakłada druk dodatku HEGEMONIA!
- Specjalne akcesoria do gry: panel logowania (karty postaci), dice traye, zasłonki MG, mapy kosmosu, stacji, planet.
- W trakcie zbiórki będziemy mogli ufundować specjalny projekt wsparcia systemu! Dedykowana skrzynka mailowa, z której chętni będą otrzymywać wieści oraz misje z Centrum Komunikacji Chóru. Jest to projekt podobny do Żyjącej Slavii, który już prowadzimy, ale ten będzie skupiał się na mailowaniu, między nami – a Wami!
- Dalsze plany wydawnicze po zbiórce, czyli druk dodatków i suplementów w zwykłej dystrybucji. Zbiórka, to tylko początek!
PLANY DO UJAWNIENIA!
Czyli co jeszcze mamy dla Was?
- Opisy fabularne kolejnych frakcji.
- Opis procesu tworzenia postaci wraz z przykładowymi profesjami.
- Zajawki fabularne – czyli jakie przygody można realizować w świecie Warpstar!
- ??? To nie wszystko!

Wypełnij formularz i dołącz do zabawy! -> https://bit.ly/3piTW5c