Plany Wydawnicze 1/2 2021 – Hengal
Witamy serdecznie! Czas przejść do naszych planów wydawniczych na pierwszą połowę 2021.
Znajdziesz tutaj niewielkie opisy poszczególnych projektów. Więcej szczegółów o premierach, danych technicznych, cenach, o tym, co znajdzie się w danej grze, dowiesz się w konkretnych zapowiedziach (pojawią się w ciągu kilku kolejnych dni). Bądźcie czujni!
WIDEO ZAPOWIEDŹ na youtube – https://bit.ly/35tNxNN
PRZEDSPRZEDAŻ GIG: LEGENDY – https://bit.ly/35w5U4r

WARPSTAR! – od FIRE RUGBY DESIGNS
Warpstar! To gra fabularna bazująca na starej, brytyjskiej szkole grania. Jest to więc dosyć niespotykana rzecz na naszym polskim rynku. Gracze wcielają się tutaj w mieszkańców Chóru – olbrzymiego kosmicznego imperium – i razem ze swoim statkiem kosmicznym podejmują się różnych zadań i przeżywają wiele niezwykłych przygód. To od graczy zależy, po stronie czyjej frakcji będą walczyć (albo czy w ogóle) i które z miliona światów zwiedzą. Podręcznik do gry jest skrzynką z narzędziami dla Mistrza Gry, który może za pomocą jej skonstruować dowolne przygody w uniwersum Chóru. Zasady są bardzo proste do zrozumienia oraz modyfikacji i wiele rzeczy celowo nie zostało podanych w podstawowym podręczniku… bo wszakże do zwiedzenia jest aż milion światów z milionem różnych “reguł”!
System też będzie, szczególnie w tym roku, mocno wspierany przez Autora (przynajmniej trzy suplementy w drodze!) oraz przez nas, jako polska wersja będzie posiadać materiały, które jeszcze się nie pojawiły w wersji angielskiej!
Mimo tego, podręcznik podstawowy posiada sporo profesji (podstawowe oraz zaawansowane), których mogą się podjąć bohaterowie graczy. Jest wiele porad co do konstruowania własnych elementów (np. uzbrojenie), różne statki kosmiczne do kupienia (lub porwania), mistyczne glify do opanowania i wiele więcej!

GROTY I GIGANCI: LEGENDY – PRZEDSPRZEDAŻ JUŻ TRWA!
LINK na sklep.hengal.pl – https://bit.ly/35w5U4r
Czas na epickie starcia w klasycznym wydaniu. Groty i Giganci to staroszkolny erpeg, Autorstwa Szymona Piechy, który łączy w sobie, to co najlepsze w klasycznym fantasy z prostotą zasad. Rozgrywka ma być przyjemna, zostawiająca pole popisu dla Graczy oraz MG, a jednocześnie kompletna i wystarczająca do inspiracji i prowadzenia.
LEGENDY to nowy dodatek, skupiający się na stronie mechanicznej gry. W środku znajdziemy wiele usprawnień, nowości, klas postaci itp.. Wszystko to pozwala na lepsze zagłębienie się w świecie GiGa. Nie ma co przepłacać! GiGa stworzono w oparciu o system na darmowej licencji, oraz z użyciem ilustracji, które przeszły do domeny publicznej – jednak mimo tego, podręcznik jest całkowicie spójny. Dołącz do Legend! Koszt niewielki, a dzięki temu wzbogacisz swą rozgrywkę, poszerzysz kolekcję, a także wesprzesz Wydawnictwo oraz samego Autora systemu.

SUN WORLD: EDYCJA KOMPLETNA
Powrót świetnej gry od Simona Piechy na podstawie DUNGEON WORLD (Powered by the Apocalypse, PbtA), w której wychodzi z mroków podziemia na powierzchnię. To tutaj przyjdzie nam kierować losami Herosów, mających moc i władzę odmienić losy całych światów. Wszystko w ciekawej formie, kompatybilnej z Dungeon World! (TAK! Te gry można łączyć!).
Edycja Kompletna to zbiór wszystkich materiałów i suplementów, jakie wyszły do Sun Worlda po zbiórce. W środku znajdziesz zatem podstawkę, oraz dodatki. Całość otrzymała nowy SKŁAD oraz ILUSTRACJE! Format książki również się zwiększył z A5 do B5. Nowoczesny i stylowy layout idealnie wprowadza do klimatu i cieszy oko, a grywalnie nadal mamy do czynienia ze świetną mechaniką, w której Gracze mają bardzo wiele do powiedzenia i tworzą uniwersum wraz z MG podczas sesji. Nie! Tutaj nie ma gotowego świata oraz scenariuszy! Prowadzący nie musi przygotowywać notatek, po prostu siada z Graczami, tworzy ich postacie… i WSZYSCY zaczynają wspólnie snuć epicką opowieść.

SŁOWIANIE: MITOLOGICZNA GRA FABULARNA – STARTER “W pełnym słońcu”
Teraz każdy będzie miał tą okazję, by zagrać w Słowian i samemu się przekonać, dlaczego ten system zdobył takie uznanie wśród fanów mitologii słowiańskiej oraz erpegowców.
Do Waszej dyspozycji oddamy starter z podstawowymi zasadami mechaniki, szerszym opisem świata, a także przygodą, pt. W pełnym słońcu – oddającą w całej okazałości słowiański klimat. Pojawią się gotowe postacie, kilka potworów i wskazówek, jak grać ciąg dalszy historii ze startera – nie mając podręcznika głównego! Wszystko po to, abyście mogli zagościć ze Słowianami nieco dłużej, i spróbować nie tylko jednej sesji, ale przekonać się do zakupu podstawki, a później, mamy nadzieję i dodatków!
Słowianie: Mitologiczna Gra Fabularna to w tej chwili prawdopodobnie najlepszy system oddający klimat słowiańszczyzny, z dużym naciskiem na słowo „mitologiczny”. Cała mechanika zawiera wiele elementów podkreślających specyfikę naszych rodzimych tradycji, jak przesądy, dawne wierzenia, modły do starszych bogów itp.. Nawet wydarzenia przy stole mogą mieć swoje odzwierciedlenia w fikcji (spadła kostka na ziemię w czasie testu? Oj! Będzie pech…) Tak, tak… tak właśnie działają niektóre złe omeny.

AGONIA: MORZA CZERWONEGO SZUM – KAMPANIA
Bohaterowie wchodzą w skład załogi statku – Królowej Skał, której zadaniem jest odnalezienie zaginionego boga – Prawdomówcy. Kierują się niewielkimi poszlakami, ale z powodzeniem udaje im się po tygodniach żeglugi dotrzeć do pierwszego śladu, dającego nadzieję, że to wszystko ma sens… Jednak, jaką obiorą drogę zrozumienia, czym tak naprawdę jest Prawdomówca i jakie stwarza możliwości? Jak bardzo zmieni się znany świat pod wpływem podjętych działań przez załogę Królowej Skał?
Kampanię podzielono na trzy akty, Gracze zyskają możliwość podjęcia sporo ważnych decyzji. Nawet to, gdzie i w jakiej kolejności się udadzą – może mieć znaczenie. Będą musieli zająć się własnym statkiem, naprawiać go, ulepszać. Zwiedzą zalane jaskinie, tajemnicze ruiny, wyspy porośnięte dżunglami, w których czają się dziwne stworzenia.